donderdag 17 december 2009

Linux-ervaring

Hoe het begonnen is weet ik niet goed meer. Het was in de tijd dat MS Windows 3.0 en 3.1 nog op de markt waren en Wordperfect de belangrijkste tekstverwerker in Nederland. Toen kwam ik bij mijn boekwinkel een doosje cd's tegen met Linux programmatuur. Hoofdzakelijk Slackware denk ik. Daarmee ben ik begonnen te experimenteren. Omdat ik een volkomen leek was op het gebied van computertechniek duurde het een hele tijd voor ik een idee begon te krijgen wat ik eigenlijk aan het doen was.
Dank zij de vele waarschuwingen in alle handleidingen die ik bekeek heb ik gelukkig nooit een beeldscherm opgeblazen. Maar vandaar naar de nieuwste versies van Ubuntu en OpenSuse is een geweldige stap. Ik zal proberen mijn ervaringen in dit blog een beetje samen te vatten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten