woensdag 6 januari 2010

KDE en Gnome

Ik bleef aan SUSE hangen, domweg omdat het iedere keer te koop was in Breda en omdat ik geleidelijk gewend raakte aan de installatie procedure met Yast. Bovendien SUSE was uiterst stabiel, wat ik ook deed SUSE draaide gewoon door. Maar er bleef iedere keer iets te wensen over: multimedia, werkte niet of nauwelijks, de webcam kreeg ik niet aan de gang ... Zou dat in de volgende release opgelost worden. Suse werkte met KDE, daardoor leek mijn bureaublad een beetje op het bureaublad van Windows.
Terwijl ik nog bezig was met versie 9.1, maakte iemand me attent op Ubuntu, Ubuntu 6.06 LTS. Het lijkt een beetje op de letters die bij autotypen worden gegeven, maar in dit geval betekenden de letters iets meer dan de type omschrijving; het bleek dat LTS betrekking had op de duur van ondersteuning van Ubuntu. Ik probeerde Ubuntu uit maar miste eigenlijk de veiligheid van SUSE. Gebruiker en beheerder waren niet zo streng gescheiden. En Ubuntu werkte met Gnome.   
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten