donderdag 11 februari 2010

Ubuntu versus OpenSuse

Ik kon zoals al eerder aangegeven, mijn parallel HPlaserjet 4L niet aansturen. Niet onder Ubuntu 9.10 en al evenmin onder OpenSuse 11.2. Maar deze week had ik een lumineus idee. Ik kocht een USB naar Parallel kabel en ziet nu werd de printer via de USB poort vanuit Ubuntu 9.10 aangestuurd en dat werkt. Ik kan dus zowel Ubuntu 9.10 als mijn printer weer gebruiken. En ook onder OpenSuse werkt de printer via de USB-poort.
Om OpenSuse te installeren had ik een backup gemaakt van Evolution, vanuit het Evolution menu. onder Ubuntu 9.04. Het was dus een kwestie van even terugzetten van die backup bij het installeren van Evolution onder SUSE, dacht ik. Maar dat viel tegen. De backup " tarball" kon door de SUSE versie van Evolution niet gebruikt worden. Er moet blijkbaar nog iets gedaan worden aan de onderlinge uitwisselbaarheid van linux distributies.
Aan de andere kant werkt onder OpenSuse de koppeling tussen OpenOffice.org met de adresgegevens van Evolution nu wel.
Maar ja: Gramps (genealogie), KMyMoney en Calibre(voor mijn e-bookreader) die me onder Ubuntu grote vreugde geven krijg ik onder OpenSuse niet of slechts met grote moeite aan de gang. En de flashplayer onder OpenSuse Firefox werkt ook al niet.
Zo te zien 4-1 voor Ubuntu...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten