zondag 20 juni 2010

Nieuwe computer

Met de komst van Ubuntu 10.04 heb ik een nieuwe computer gekocht, zonder besturingssysteem en daarop de nieuwe versie van Ubuntu geïnstalleerd. Dat liep zonder problemen, zoals de installatie van Linux me de laatste tien jaar geen enkel probleem heeft bezorgd. Het is niet zozeer de techniek die me hindert maar meer de vraag, wat ik eigenlijk wil. In dit geval heb ik er voor gekozen Ubuntu nu gedurende langere tijd te gebruiken als volledige vervanging van Windows. Nu anderhalve maand later ben ik vooral tevreden over de snelheid van Ubuntu en de eenvoud van het systeem. Als ik 's morgens op de startknop van de computer druk kan ik na ca 40 seconden inloggen. Nog enkele seconden later kan ik aan het werk. Vergeleken met Windows Vista is het weldaad voor de gebruiker. Geen voortdurende meldingen van te installeren updates. etc. Het blijft een raadsel waarom zo weinigen de overstap naar Linux maken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten