woensdag 2 april 2014

Ubuntu

Ubuntu 12.04 LTS draait nu twee jaar op mijn ene pc. Het ondersteunt al even lang VirtualBox. En eigenlijk valt er heel weinig over te zeggen. Ubuntu draait (vrijwel) zonder storingen. Een enkele keer loopt een applicatie vast, meestal omdat ik teveel tegelijk wil. het aardige is dan dat ik (ook meestal) het proces waaraan die applicatie is gekoppeld afzonderlijk kan stoppen.
In deze twee jaar heb ik geen poging gedaan om Unity te vervangen en toch kan ik niet zeggen dat ik er een vriend van ben geworden. Als je een toepassing niet op de startbalk hebt zitten is het vaak zoeken vooral naar die programma's die je niet vaak gebruikt. Dat had ik natuurlijk veel beter moeten uitzoeken, maar ik gebruik mijn computer nu eenmaal om te werken en niet om bij wijze van hobby voortdurend te zoeken naar snellere handgrepen. Ik heb er dan ook niet de tijd voor genomen om te zien of 13.04, of 13.10 veel vooruitgang hebben geboekt. Ik wacht op de nieuwe LTS-versie die over ongeveer veertien dagen moet verschijnen. Dan ben ik weer helemaal bij de tijd.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten