dinsdag 15 mei 2012

Een mening

Mijn vader verzuchtte wel eens, als hem een enquête werd voorgelegd, ze denken dat je maar overal een mening over hebt. Nou behoorde hij tot de mensen die geen mening zullen uitspreken tenzij ze een fundament kunnen leggen van feiten en cijfers. Een volstrekt verouderd standpunt denk ik als ik naar de wereld om me heen kijk. Maar goed, mijn vader is ook al meer dan 45 jaar geleden overleden.

Nu is het tegenwoordig wel zo dat nieuwsfeiten zo kort in de belangstelling staan dat je ze nauwelijks goed kunt bekijken. Neem nu het onderwijs. Vanmorgen zag ik dat gisteren het examen tehatex was afgenomen. Een spannende aangelegenheid omdat dit jaar de exameneisen zijn verzwaard. Dat laatste is goed want iedereen roept dat het met het onderwijs zeer slecht gesteld is. Dat is zo slecht dat zelfs docenten de tafels tot tien niet meer kennen, zegt men. Hoofdrekenen is er dus niet meer bij. Wilt u wel geloven dat ik er geen idee van heb hoe het eigenlijk met het onderwijs is gesteld? Zijn de gymnasiasten van nu inderdaad slechter dan die van vroeger? Naar wat ik er van hoor zijn de feestjes wel wat uitgebreider na het examen. Nadat ik gefeliciteerd was met het resultaat voor een opleiding die niet meer bestaat mocht ik een ijsje gaan halen. Maar hoe het mijn examen tehatex gegaan is kan ik me niet goed herinneren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten