zaterdag 26 mei 2012

Ubuntu12.04

Software is heden ten dage een ingewikkelde zaak geworden. Een uitgebreid systeem als Ubuntu moet het proces van het oplossen van onderlinge afhankelijkheden van de verschillende programma's inmiddels al lang geautomatiseerd hebben. Het is desondanks een wonder dat ales zomaar loopt. Daarom probeer ik een nieuwe distributie eerst maar uit in Virtualbox. Zo ook met Ubuntu 12.04

Toch ging er iets mis toen ik Kubuntu 11.10 probeerde te vervangen. Ik kreeg te maken met een interne fout van Ubuntu. Na een keer opnieuw opstarten en nog wat uitproberen kreeg ik weer die melding van een interne fout.

Er ging me een licht op toen ik Ubuntu weigerde de 64-bits versies van Virtualbox en Google Chrome te installeren. Ik had een 32-bits Ubuntu geinstalleerd op de plaats van de 64-bits Kubuntu.

Uiteindelijk toch een menselijke fout. Hoewel ik nog steeds niet enthousiast wordt van de Unity desktop van U12.04 loopt het geheel weer als een treintje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten